Sun12 May 2024 10:00 ,7e van PasenExaudi

Sun19 May 2024 10:00 ,Pinksterends. OttenSchrift en Tafel

Sep 12, 2018

Filmhuis

Samen film kijken en nabespreken met een glaasje blijkt een goed recept. Bram van der Perk en ds. Otten hebben weer prachtige films uitgekozen.

1 oktober:      Call me by your Name

1 november:   Unter Bauern

19 november: Vision

\images\vision

4 februari:      Sophie Scholl

\images\sophiescholl

Aanvang 20.00 uur

Ma.      1 oktober          Call me by your Name

We laten de zomer nog even voortduren met deze film over de zomer van 1983 in Italie.

Do.       1 november      Unter Bauern

Naar het autobiografische Retter in der Nacht van Marga Spiegel (1912-2014). De Joodse Sigmund 'Menne' Spiegel weet zijn echtgenote Marga en dochter Karin bij de Westfaalse boerenfamilie Aschoff onder te brengen.

Deze avond wordt mede georganiseerd door cie Kerk & Israël en vindt plaats in de Klepel achter de Marekerk in de Meern.

Ma.      19 november    Vision

een film van Margaretha von Trotta over Hildergard von Bingen, één van de meest inspirerende geesten van de Middeleeuwen. Met deze film sluiten we aan bij het festival Mystieke Vrouwen.

Ma.      4 februari          Sophie Scholl

Een indrukwekkende film over de studenten verzetsgroep Die Weisse Rose in München in 1943.

Na jaren in het Baken wordt deze activiteit nu verplaatst naar de Achterbouw. Aanvang steeds om 20.00 uur.